Hawaii från en annan vinkel

Idag skulle vi se Hawaii från en annan vinkel, från luften!
Vi började morgonen med en taxi resa till Heliporten bredvid flygplatsen. Där skulle vi hoppa på en helikopter för att se Västra Maui och Molo’kai från luften.
I broschyren för detta äventyret stod det att man skulle ha mörks enfärgade kläder på sig för att minska reflektionerna på fönstren i helikoptern.
Detta var det tydligen bara vi som läst för när vi väntade på att flyga så kom de andrs fyra dom skulle flyga med oss. Ett par från Israel där kvinnan bar helt vitt, och två amerikanska tanter varav den ena bar färg glada kläder med mycket mönster. Det sbsolut sämsta hon kunde det vill säga. Här hade vi betalat dyra pengar för att se öarna från luften men vi fick snart se stt det enda vi skulle se var den amerikanska tanten med färg glada kläder.

Vi mådde fortfarande inte helt bra efter sjösjukan dagen efter, vi var oroliga att vi skulle bli dåliga igen men som tur var blev vi inte det.
Det finns väl tyvärr inte så mycket att berätta från resan, vi fick se ett par vattenfall och övergivna åkrar där man förut planterat ananas.
Det tar tydligen 2,5 år innan man kan skörda en ananas!
Vi fick även, på avstånd, få se stället där de filmst vissa flygscener i Jurassic Park filmen.

Hur som helst så är jag väl tyvärr lite besviken, vi såg väl helt okej ut men det gick absolut inte att ta några bilder för det enda som fastnade var den här kvinnan med hemska kläder. Turen tog lite mer än en timme och när vi kom tillbaks tänkte vi åka till shopping centret och se på bio och shoppa.

Vi beställde en taxi från Heliporten in till shoppingcentret, det hade inte gått stt ta sig därifrån på något annat sätt.
Taxi chauffören var en asiatisk kvinna som talade jätte dålig engelska, först så verkade hon trevlig men sen så gick det utför.
När det visade sig att det var mycket trafik på stora vägen så började hon sucka och beklaga sig, jag förstod inte riktigt vad hon sa men Martina förklarade det för mig efteråt.
Kvinnan beklagade sig att hon hämtat oss, vi kostade nämnligen henne jätte mycket pengar.
Hon beklagade sig flera gånger att hon tjänat bättre om hon hämtat folk från flygplatsen.
När vi väl var framme så sa hon att vi bara måste ringa henne sen när vi ska hem eftersom vi kostat henne så mycket pengar. Vi hade så klart inga planer på att någonsin åka med henne igen, vi hade tänkt ta bussen då det bara kostar 14kr per man istället för runt 350kr taxin skulle kostat.

Väl på shopping centret Queen Market strosade vi runt lite och käkade.
Vi gick sedan till bion för attse The Equalizer, jag trodde filmen skulle vara riktigt bra fast jag gillade inte riktigt den, tyckte den var lite fjantig.
Dock så blev jag riktigt sur över stt ett psr hade med sig sina två små döttrar in på filmen.
Det var nämnligen 17 års gräns på filmen, och döttrarna kunde max vara runt 6-7 år…
Filmen var full av grafiskt våld, i en scen så mördade Denzel flera personer med korkskruvar!
Inte en chans att jag skulle göra så med mins barn, det finns ju åldersgräns av en anledning.
Undrar om de låter dem dricka alkohol också…

På tal om sprit så är det rätt billigt här, hundra kronor för en 750ml flaska! Just nu när jag skriver detta så dricker jag Ananas vin ur en frigolitmugg. Inte så lyxigt kanske.

Imorrn blir det en lugn dag med bad och sol, sedan behöver vi packa och förbereda hemresan.
På söndag ska vi till regnskogen och titta/bada på/vid vattenfall! Sen åker vi hem på kvällen. Kommer bli ett jobbigt dygn fyllt med flygresor, 18 timmar flyg blir det. Ännu mer om man räknar med väntetid och tågresan hem. Allt för att komma hem till kyla och jobb!
Hade gärna stannat här ett tag till!

Det här inlägget postades i Maui. Bokmärk permalänken.